Infographics illustreren

Een paar weken terug volgde ik een workshop van Sabine Wisman over het illustreren van infographics. Het resultaat zie je hieronder. 

Sabine noemt dit een info-illu (informatieve illustratie). Die zijn persoonlijker dan een reguliere infographic en de stijl is wat frivoler. Persoonlijker betekent dat je onderwerpen kiest uit het dagelijks leven of die dichtbij je staan. Ik merkte dat ik het publiceren van mijn eindresultaat een beetje ‘eng’ vond omdat het mijn persoonlijke leven raakt en ik daarmee een deel van mezelf publiceer. Ik ben er nog niet uit of ik me daar comfortabel bij voel. 

Toch is het voor mijn bedrijf belangrijk dat ik zichtbaar ben, niet alleen als bedrijf, maar ook als persoon. Personal branding noemen ze dat ook wel. Maar waar trek je de lijn? Mijn zwangerschap deel ik (tot nu toe) niet op social media, voor mij raakt dat te veel mijn persoonlijke leven. Aan de andere kant is het wel relevant, ik laat straks tijdens mijn verlof een paar maanden niks van mij horen en sommige mensen zullen niet weten waarom (hoewel ik vermoed dat niemand daar bij stil zal staan). 

Reacties